Donostia – 2025eko ekainaren 6a - Gipuzkoako Ganberak Donostiako Perfumería Urbieeta 2025eko Gipuzkoako Merkataritza enpresa izendatu du, Gipuzkoako Merkataritza Sarien ekitaldian. XXXI edizio honetan, ere Donostiako Nomada Kilims & Rugs, Merkataritza Jasangarriaren kategorian, eta Tolosako Droguería Aliana, Berriz Enpresaren enpresa jarraipenaren kategorian. Horiez gain, Gipuzkoako Ganberak sariak Gipuzkoa osora hurbildu nahi izan ditu aurten ere, eta 10 saltokiei eman die saria, lurraldeko eskualde bakoitzeko bana, herritarren botoaren bidez aukeratuak.
Ekitaldia Donostian egin da, Gipuzkoako Ganberaren egoitzan, eta bertan izan dira Eneko Goia Donostiako alkatea, Unai Andueza Ekonomia Sustapeneko eta Proiektu Estrategikoetako diputatua, Izaskun Gómez Eusko Jaurlaritzako Merkataritzako zuzendaria eta Ane Oyarbide Donostiako Udaleko Berdintasuneko, Ekonomia eta Enpleguko zinegotzia. Sarien babesleak Eusko Jaurlaritzak, Iberdrolak, Kutxabankek, Ukabi-Wolters Kluwerrek eta Aguas Alzolak izan dira.
Gipuzkoako Ganberako presidenteak, Mauricio Arreguik, merkatarien, gizartearen eta Ganberaren konpromisoaren garrantzia azpimarratu du. Hala, adierazi duenez, “gure merkataritzaren etorkizuna guztion esku dago. Auzoko dendan, betiko merkatuan, bere izenez ezagutzen dugun saltoki horretan erostea aukeratzen dugun bakoitzean, erosketa bat baino askoz gehiago egiten ari gara: gure ingurunean inbertitzen ari gara, enplegua sortzen ari gara, gure kaleak zaintzen ari gara eta bizitzeko modu bat aukeratzen ari gara.
Tokiko merkataritzak gure babesa behar du, eta horren alde egitea erantzukizun kolektiboko ekintza bat da. Ezin dugulako eskatu hor jarraitzea gure eguneroko erabakiekin eusteko prest ez bagaude.
Eta Gipuzkoako Ganberatik, sektorearekin dugun konpromisoa berretsi nahi dugu gaur ere. Hitzetan geratzen ez den konpromisoa. Merkataritzari babesa, laguntza eta aholkularitza ematea, hobetzen eta hazten laguntzeko, eraldaketa digitalaren eta konpetentzien bidez, edo jasangarritasunerantz bultzatzeko, baina baita etorkizuneko premia, zailtasun, erronka eta proiektuak entzuteko ere. Badakigulako merkataritzak aliatuak behar dituela, eta guk horietako bat izaten jarraituko dugu. Hor egongo gara, orain arte bezala, elkarrekin lan egiteko, elkarrekin hazteko, aurrera egiteko. ”
ENPRESA SARITUAK
1. GIPUZKOAKO MERKATARITZA ENPRESA SARIA: PERFUMERÍA URBIETA
1954an sortu zenetik, Perfumeria Urbieta erreferente gisa finkatu da Donostiako luxuzko lurrindegian, sektoreko marka garrantzitsuenekin lankidetzan.
Duela 20 bat urte, luxuzko lurrindegi tradizionala izan zenaren masifikazio gero eta handiagoaren aurrean, estrategia errotik aldatzea erabaki zuten. Europako lurrindegi abangoardistenen adibideari jarraituz, autore lurrindegia izan zuten ardatz: sormena, osagaien kalitatea eta adierazpen pertsonala lehenesten dituzten lurringile independenteek sortua, joera komertzialen gainetik.
Lidergo posizioak eta etorkizuneko ikuspegiak aukera eman die, hasieratik, gaur egun egile lurrindegiaren barruan ikonikoak diren sinadurak sartzeko, eta 2021ean marka propioa kaleratu zuten, Euskal Herriko usai ondare aberatsa jasotzeko eta bere balioak islatzeko.
Berrikuntzaren eta kalitatearen aldeko apustu horri esker, aro berri honen hasieratik aitorpen azkarra jaso zuten, eta, hiru urtez, Esxence Milanen markak hautatzeko batzordeko kide izatera iritsi ziren, sektoreko azokarik garrantzitsuenean. Era berean, 2024ko maiatzean, Egile Lurrindegi Onenaren saria jaso dute, sektoreko profesional nabarmenek osatutako epaimahai batek emana.
Digitalizazio politikak kudeaketa tresna integratuak ditu, inbentarioaren, salmenten eta bezeroarentzako arretaren kontrol zehatza ahalbidetzen dietenak, erabaki arin eta eraginkorrak erraztuz.
Duela 20 urte baino gehiagotik, www.perfumeriaurbieta.com webgune propioa dute, etengabe eguneratu dena merkatuaren eta kontsumitzailearen behar berrietara egokitzeko. Online salmenta bere estrategia komertzialean erabat txertatuta dago, eta gaur egun fakturazioaren % 30 inguru da.
Perfumeria Urbietaren balio diferentzial nagusiak hauek izan dira: haren ikuspegia eta estrategia; eraldatzeko gaitasuna; jarrera proaktiboa, sektorearen aldaketei aurrea hartuta, eta berrikuntzaren aldeko apustua.
Era berean, nabarmendu beharko litzateke merkatuari buruz egiten duen etengabeko azterketa, eta, zehazki, produktuetako joerei, erosketa esperientziari, zerbitzuari eta bezeroarentzako arretari buruzkoa; komunikazioan eta espazioaren hobekuntzan egiten duen etengabeko inbertsioa: ahaztu gabe Olaskoaga familiak tokiko merkataritzarekin eta ingurunearekin duen konpromisoa.
2. MERKATARITZA JASANGARRIAREN SARIA: NÓMADA KILIMS & RUGS
Nomadak 1997an hasi zuen bere ibilbidea, Glasgown (Eskozia), Nerea Aguirreren eskutik eta Asia erdialdearekiko eta Ekialde Ertainarekiko pasioaren ondorioz. 2001ean, Nerea eta bere senarra, Alistair Baird, Donostiara itzuli ziren, Nerearen jatorrira. Nomadaren ibilbidea hasi zen, eta gaur egun 4 pertsonak egiten dute lan bertan.
Nomada alfonbra dendaren kontzeptua guztiz desberdina da, non alfonbren eta kilims milaka urteko artea azken teknologia eta diseinu tresnekin batzen den, betiere gizarte eta kultura alderdia kontuan hartuta, bai herrialde ekoizleetan, bai Gipuzkoan. 150 metro koadroko lokalean, Nomadaren ustez, berrikuntza pauso bat aurrera joatea da, eta joerei aurrea hartzea, baita sortzea ere, tradizioz oso estatikoa izan den merkataritza sektore batean. Nomadak 1.000 erreferentzia baino gehiago ditu webgunean; salmenten % 80 inguru Gipuzkoatik eta Espainiatik kanpoko bezeroei egiten dizkie, eta munduko 50 herrialdetara iristen da 5 kontinenteetan.
Iraunkortasuna, soziala zein ingurumenekoa, modu transbertsalean agertzen da bere proiektu guztietan. Horregatik, alde batetik, vintage alfonbrak eta antzinako alfonbrak erosten dituzte, eta, bestetik, diseinu modernoak eta berritzaileak dituzten alfonbrak ekoizten dituzte, batez ere Turkiako eta Nepalgo bidezko merkataritzako tailerretan. Alderdi jasangarriak bultzatzen ditu aurrera egitera eta egunero irribarre batekin pertsiana irekitzera.
Nomadak, beraz, negozio eredu jasangarri bat aurkezten du esparru guztietan, non honako hauek nabarmentzen diren: bazterkeria arriskuan dauden kolektibo behartsuekin duen konpromiso soziala, etorkizuneko aukera bat eskaintzen baitie; ingurumenarekiko konpromisoa, material biodegradagarriak erabiliz, sortzen diren hondakinetatik produktu berriak berrerabiliz, zaharberrituz eta sortuz; bezeroak sentsibilizatuz, kontzientziatuz eta prestatuz, bai gizartearen ikuspegitik, bai ingurumenaren ikuspegitik, ahaztu gabe negozio berritzailea dela, merkatura egokitua, bere produktuen kudeaketan zein salmentan tresna digitalak sartu dituena, eta merkatuaren joerak eta bilakaera kontuan hartuta etengabeko sormen lanari eusten diola.
3. BERRIZ ENPRESA SARIA: DROGUERÍA ALIANA
Droguería ALIANA, antzina Tolosako Droguería Orus, Elena eta Ana ORUS familiako kideek 2020an Alicia eta Anari eskualdatu zieten negozio bat da, eta gaur egun funtzionatzen eta hazten jarraitzen du.
Ehun urtetik gorako Orus enpresa, 1908an sortua, jabe berriei eskualdatu zitzaien 2020ko irailaren 1ean, une eta testuinguru zail eta ziurgabean; baina, egoera gorabehera, emakume ekintzaile horiek nahikoa adore eta motibazio izan zuten Orus drogeriaren buru izateko abentura berri honetan murgiltzeko.
Tolosan oso ezaguna den denda bat, familia belaunaldi oso bat ordezkatzen duen denda bat, bizitza osoko negozio bat, garai berrietara egokitzen jakin izan dutena, baina beti bere esentziari eutsiz: eskaintza zabala eta askotarikoa eta aholkularitza pertsonalizatua, etxeko aholku edo erremedioren batekin.
Bi aldeek Eusko Jaurlaritzak sustatutako eta Eusko Ganberek gauzatutako BERRIZ ENPRESA programaren babesa, aholkularitza eta laguntza izan zuten negozioa transmititzeko prozesu osoan, eta sari horrekin egindako lan ona aitortu da, transmisio eredugarria izanik.
Hala, ongi egituratutako eta planifikatutako transmisioa da, eta bi aldeen arteko konfiantza eta lankidetza oso baliotsua eta funtsezkoa izan da. Aldi batean elkarrekin bizi izan ziren, eta ORUS familiak bere ezagutza eta egiten jakitea helarazi zien jabe berriei, eta, aldi berean, bizitza osoko bezeroei eta hornitzaileei sartzen zizkieten.
Aliciak eta Anak, berriz, ORUS erreferente bihurtu zuten balioak eta zerbitzuak mantentzen jakin dute, nahiz eta negozio eredua eboluzionatu duten, produktu ekologikoak eta erakargarriagoak sartuz publiko gazteago batentzat, eta ORUS familiak eskaintzen zuen aholkularitza pertsonalizatua indartuz, hori baita negozioko jarduerarik garrantzitsuena eta lehia oso gogorretik bereizten dituena.
Azkenik, nabarmendu behar da transmititutako beste elementu garrantzitsuenetako bat Elena eta Anaren konpromisoa izan dela, bai eta Alicia eta Anarena ere, beren ingurunearekin, sektorearekin berarekin eta bezeroekin.
4. 10 BITXIAK. GIPUZKOAKO HAMAR MERKATARITZA ENPRESA NAGUSIAK, HERRITARREN BOTOAREN ARABERA
Herritarrek bere boto elektroniko bidez aukeratu dituzte Gipuzkoako 10 merkataritza-enpresa nagusiak, eta lurraldeko saltoki nabarmenen mapa sortu dute. Eskualde bakoitzeko herritarrek 10 bitxiak hauek aukeratu dituzte aurten:
Bidasoako eskualdeak Irungo QÑ Outlet saritu du. Buruntzaldeak gauza bera egin du Andoaingo Labores Arantza dendarekin. Debabarrena eskualdeak Eibarko Twins aukeratu du, eta Debagoienak, berriz, Aretxabaletako Kiloka Denda. Donostian Irulea saritu dute, Goierrin Ordiziako Garin Okindegia aukeratu dute eta Oarsoaldean Errenteriako ACM Arkitektura. Tolosaldeak Leize moda denda aukeratu du eta Urola Kostako eskualdeak Azkoitiako Noah establezimenduaren alde egin du eta azkenik, Urola Garaiko eskualdeak Legazpiako Mimaru Floristerie aukeratu du.